sobota 27. septembra 2014

DIY Sérum s vitamínom C

Ahojte dievčatá,
toto bude môj prvý článok z rubriky "urob si sám". Na úvod Vám, čo to prezradím o tzv. sére s vitamínom C, ktoré si za pár minút môžete urobiť samé doma. Ja som sa o tomto domácom sére dozvedela asi pred 4 rokmi ako inak na youtube. Niekoľkokrát som si ho robila doma a s výsledkom som bola veľmi spokojná, tak som si povedala, že sa s Vami podelím o jeho návod na výrobu, ktorý je veľmi jednoduchý.

Toto sérum má za úlohu chrániť našu pleť pred škodlivými faktormi vonkajšieho prostredia, pomáha pri regenerácií a taktiež predchádza vzniku starnutia našej pleti. Vitamín C napomáha k zosvetleniu pokožky- mne sa toto sérum veľmi osvedčilo pri liečbe začervenaných pozostatkov, ktoré mi ostali po akné. Po pár týždňoch pravidelného používania som zaznamenala zlepšenie. Pleť bola jasná a  hladká, taktiež urýchľuje hojenie rán a vyrážok. 
Sérum je vhodné pre každý typ pleti a môže ho používať každý v každom veku. Malo by sa používať aspoň raz za deň, najlepšie večer na celú tvár, krk či dekolt. Ak sérum používate ráno, je dobré si tvár chrániť krémom s ochranným faktorom. Pred každým použitím séra, treba fľaštičku dôkladne pretrepať. Sérum by sa malo spotrebovať do 10 dní- ja si vždy spravím 10-15ml množstvo, ktoré mi pri dennom používaní vydrží a potom si spravím nové. Fľaštička so sérom by mala byť chránená pred slnečným žiarením, najlepšie miesto pre sérum je v chladničke.

Na vykonanie tohto séra budete potrebovať: destilovanú vodu, vitamín C v práškovej forme tzv. kyselinu askorbovú (dostať v drogérií DM 100g balenie spolu aj s odmerkou za 2 eurá), tmavú sklenenú fľaštičku (zoženiete v lekárni alebo môžete použiť fľaštičku z kvapiek).


Ako na to? Do čistej fľaštičky vlejeme 10-15ml destilovanej vody, do ktorej vsypeme 7 plných odmeriek vitamínu C v prášku (jedna odmerka má 120mg) dôkladne fľaštičku pretrepeme a dáme do chladničky. A sérum máme hotové!



Vitamín C sa vo vode rozpustí len čiastočne, čo je normálny jav. Najlepšie je si toto sérum pripraviť ráno a potom večer ho môžeme použiť. Ako som už vyššie spomínala, pred každým jeho používaním treba fľaštičku dôkladne pretrepať. Primerané množstvo si vylejem na vatový tampón a prejdem si ním po už vyčistenej tvári. Treba počkať chvíľu kým sérum zaschne a potom si na pleť môžte naložiť svoj obľúbený krém. Sérum na tvári môže spôsobovať mierne štipkanie, ale nie je to nič nepríjemné, taktiež prípadné začervenanie na pleti je normálne, ktoré po chvíli zmizne. 

Verím, že som Vám dala dobrý návod ako jednoducho napomôcť pleti, aby vyzerala lepšie. Na trhu je množstvo sér, ktoré obsahujú vitamín C, no zaručujem Vám, že pri výrobe tohto domáceho séra Vaša peňaženka vôbec nezaplače a skutočne si ho môže dovoliť každý a výsledok stojí naozaj za to!

Nezabudnite sa zapojiť do práve prebiehajúcej GIVEAWAY !!

12 komentárov:

  1. O tomto sére som už niečo čítala, už som naň aj zabudla ale viem , že je super :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem za super tip, určite vyskúšam :-)

    http://miskasiska25.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie je za čo a určite daj potom vedieť, či si so sérom spokojná :)

      Odstrániť
  3. Suprový návod! Určitě někdy vyzkouším :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Wow, najlepšie veci sú práve tie najjednoduchšie. Nikdy by mi nenapadlo hľadať v drogérke práškový vitamín C. Čo všetko sa vďaka blogom nedozviem. A ďakujem za super návod :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. ahoj práve som narazila na tento super tip. chcem sa len opýtať či tá destilovaná voda je nejaká špeciálna na kozmetické účely alebo obyčajná ktorá sa používa do žehličiek atď. :D ďakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. na kozmetické účely zoženieš dest. vodu v lekárni, ale môžeš kľudne dať aj prevarenú vodu, alebo ja robím tak, že prášok s vit. C zmiešam vo vode z ruží a máš tak vitamínové tonikum na pleť :)

      Odstrániť
  6. Odpovede
    1. Ak máte pigmentové škvrny, zrejme máte kolísavé hormóny. Alebo nepoužívate denne ochranný faktor SPF50.

      Skúste chemický peeling (aspoň 6 krát po sebe). Začať treba hneď po lete, aby ste to stihla.Je tam potom odstup 3 týždne.
      Prípadne skvelý je plazmalifting (kozmeticke vypalenie skvrn). No určite začnite hľadať najprv zvnútra.
      Dominika Hajduk Rozman - dufam, ze mozem odpovedat :D

      Odstrániť