nedeľa 24. mája 2015

Pleťové vody bez obsahu alkoholu + vylepšená verzia domácky vyrobeného séra s vitamínom C!

Pleťové vody alebo pleťové toniky patria už niekoľko rokov k neoddeliteľnej súčasti v mojej pleťovej starostlivosti. Pomáhajú mi hlavne na prípadné dočistenie pleti, ktoré micelárna voda alebo odličovač nezvládol, taktiež oceňujem hlavne aj osvieženie pleti po použití tonika. Keď som bola mladšia, tak som si prevažne kupovala pleťové vody s obsahom alkoholu, tea tree oleja alebo s inými zložkami, ktoré mi pomáhali s vtedy problematickou/ mastnou pokožkou. Teraz, keď som už staršia, tak sa snažím používať produkty, ktoré alkohol a zložky vysušajúce pleť neobsahujú. Je naozaj ťažké dostať kúpiť pleťovú vodu, krém, či dokonca aj odličovač, kde sa alkohol nenachádza.
Ale ako sa hovorí, kto hľadá nájde a ja mám doma momentálne tri pleťové vody/ toniká a z toho dva sú bez obsahu alkoholu a jedna pleťová voda alkohol obsahuje (o nej som písala TU). Dnešný príspevok bude teda bez tých alkoholových.


Začnem tým najobľúbenejším tonikom, ktorý som si ešte minulý rok objednávala na iherb.com. Je značky Thayers a je to tonik s výťažkom z ruže a rastliny hamamel, ktorý je naviac ešte obohatený o aloe vera a vitamín E. Výťažok z ruží prejasňuje unavenú pleť, zachováva vlhkosť v pleti, tonizuje ju rovnako ako aj výťažok z hamamelu (opadavý krík, ktorý pochádza z východnej Ázie a južnej Ameriky), ktorý má aj výborné čistiace schopnosti. O aloe vera a jeho liečivých schopnostiach snáď ani netreba hovoriť.

Tonik má 355ml a pri skoro dennom používaní asi tak 7 mesiacov som zatiaľ spotrebovala polovicu a za cenu 8,60USD sa naozaj oplatí. Tento tonik používam predovšetkým večer, keď si zmyjem odlíčenú tvár. Tonik je k pleti veľmi šetrnný, pokožku vôbec nedráždi. Pleť zanecháva jemnú, čistú, hydratovanú a sviežu.

Mám pre Vás aj malý experiment s týmto tonikom. Ak ste čítali môj návod na domácu výrobu pleťového séra s vitamínom C (článok TU), tak viete ako rada ho používam a aká jednoduchá je jeho výroba. Chcela som toto sérum troška vylepšiť a teda miesto destilovanej vody som použila toto pleťové tonikum z ruží a hamamelu. Tonikom som naplnila asi 50ml fľaštičku samozrejme z tmavého skla s rozprašovačom, do ktorej som potom dala asi 8-9 odmeriek (nie úplne plných) vitamínu C v sypkej forme- kyseliny askorbovej (kúpite v DMke), s fľaštičkou poriadne pretrepem (vždy pred každým použitím) a nová verzia séra s vitamínom C je hotová. Vždy večer si poriadne nastriekam toto "moje" nové sérum na tvár, krk a dekolt a nechám zaschnúť. Potom už len naložím svoj pleťový krém/ olej a to je celé. Toto sérum ako som spomínala v článku je obzvlášť vhodné na rozjasnenie unavenej pleti a veľmi sa mi osvedčilo na fliačky, ktoré mi ostali po akné, tie postupne vybledli (samozrejme pri pravidelnom používaní). Takže určite vyskúšajte. Inak ja osobne som ešte neskúšala originál kupované sérum s vitamínom C (len toto moje urobené), veľmi ma láka nejaké vyskúšať, aby som vedela porovnať účinky s domácky vyrobeným sérom. Ak ste nejaké skúšali a osvedčilo sa dajte mi v komentároch vedieť. 

A teraz prejdem k druhej pleťovej vode bez obsahu alkoholu. Kupovala som ju v jednej no name drogérií je to česká značka Herb Extrakt, má 200ml a bola lacná (presnú cenu si už nepamätám).


Táto pleťová voda obsahuje výťažky z konope, rôzne iné prírodné extrakty a hydratačné zložky. Je sfarbená do žlta a má veľmi príjemnú vôňu.


Pleť jemne ošetrí, vyčistí a ukľudní. Túto vodu používam len ráno na vyčistenie pleti od prípravkov, ktoré som naniesla na pleť večer. Je vhodná na normálnu až zmiešanú pleť. Vodu hodnotím veľmi pozitívne vzhľadom na to aká bola lacná, je veľmi príjemná a rada ju používam, tiež už niekoľko mesiacov. Ak by som na ňu niekde narazila určite si ju kúpim opäť. 

Aké sú vaše obľúbené pleťové vody, ktoré neobsahujú alkohol? A dajte mi vedieť, či ste skúšali sérum s vitamínom C a poprípade, ktoré z tých originál kupovaných odporúčate? 


7 komentárov:

  1. Po séru s vitamínem C teď také pátrám, melo by to mít dobrý vliv na pigmentove skvrny, bylo mi doporučeno sérum mad hippie, ale stále ještě váhám a hledám pro začátek něco levnějšího tak snad se někdo ozve s návrhy :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. o Mad Hippie som veľa počula, no dá sa kúpiť len na iherb.com a momentálne sa odtiaľ nechystám objednávať. Mám však už nejaké iné typy na séra s vitamínom C, tak uvidíme,,,,dám v nejakom článku určite vedieť...:)

      Odstrániť
  2. Priznam sa, ze nepoznam nic zo spominanych vyrobkov takze dakujem za nove info :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. To serum s vitaminem C me zaujalo, budu ho muset taky nekdy vyzkouset :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Vyzerá to dobre, to určite musím niekedy vyskúšať :)
    LifeAsIva

    OdpovedaťOdstrániť