pondelok 23. mája 2016

Lavera prírodný tekutý makeup- recenzia!

Prírodnej pleťovej kozmetike som prepadla už dosť dávno, no paradoxne prírodnej dekoratívnej prichádzam na "chuť" veľmi opatrne a len nedávno som si kúpila svoj prvý bio makeup. Prírodný makeup som chcela vyskúšať už veľmi dávno, len z tej nie moc veľkej ponuky, ktorú u nás na Slovensku máme som sa nevedela rozhodnúť. V drogérií okrem Alverde nič nenájdeme a tak mi neostalo nič iné len hľadať na internete. Čítala som veľa recenzií a nakoniec ma presvedčila známa vizážistka Lisa Eldridge, ktorá v jednom svojom dávnom videu používala prírodný makeup od nemeckej značky Lavera. Tento makeup sa javil celkom dobre, až som to riskla a objednala si ho. Kozmetika Lavera je známa kvalitná prírodná nemecká kozmetika, ktorá ma vo svojom sortimente širokú škálu produktov na pleť, telo, vlasy, zuby, ale aj dekoratívnej kozmetiky a je držiteľom niekoľkých certifikátov. 


Stručný popis makeupu: tento makeup je určený pre všetky typy pleti a mal by prekryť všetky nedostatky. Obsahuje kvalitné zložky, ktoré chránia pleť pred škodlivými vplyvmi a dokonale hydratujú. Vďaka krémovej konzistencií sa makeup ľahko nanáša. Výrobca odporúča makeup naniesť až 5 minút po nanesení pleťového krému. Makeup by mal na pleti vydržať až 10 hodín a poskytuje ľahké až stredné krytie. 

Ako makeup obstál na mojej pleti? Makeup som nadšená skúsila hneď na druhý deň ako mi prišiel. Na tvár som si naniesla krém a počkala som min. tých 5 minút, ako uvádza výrobca. Na internete som čítala, že aplikácia kabuki štetcom nie je bohvie čo lebo štetec robí na tvári šmuhy a tak som makeup naniesla prstami, ale odporúča sa aj beauty blender. Ak používate konvenčné makeupy, ktoré sú nadupané silikónmi a zrazu použijete prírodný, ktorý obsahuje čisto prírodné látky a je bez silikónov, tak je to poriadny rozdiel. Asi taký najväčší, s ktorým som sa musela popasovať je aplikácia. Makeup po tvári ide ťažšie rozotrieť a chce to naozaj trochu viac času a trpezlivosti, ako pri obyčajnom makeupe z drogérie, ktorý sa ľahko kĺže po pleti a rýchlo sa do nej zapracuje. Trvá to síce dlhšie, ale prstami sa makeup do pleti nakoniec pekne zapracuje. Tento makeup určite neodporúčam, keď máte na seba len pár minút, keďže sa s ním treba trocha pohrať.


makeup hneď po prvom rozotretí

Pri tomto makeupe som sa veľmi bála, že bude na mojej pleti robiť žmolky ( ako som čítala v jednej recenzií), ale našťastie sa tak nestalo. Treba skutočne počkať tých pár minút od naloženia krému ako radí výrobca, lebo myslím si, že keby sa spojil makeup s krémom nedopadlo by to dobre.



Ak máte radi plné krytie, tak tento makeup určite nebude pre vás. Jeho krycia schopnosť je ľahká až stredná a na tvári spod neho vidieť pokožku. Je to skôr makeup, ktorý len zjednotí tón pleti a zmierni drobné nedostatky, miernym vrstvením sa však dajú prekryť aj väčšie nedostatky, ale nie úplne. Makeup nezvýrazňuje suché miesta a nezalieza ani do vrások. Konzistencia je krémovo- gélová a má veľmi príjemnú ovocno/ kvetinovú vôňu. 



Makeup by mal byť vhodný pre všetky typy pleti. Moja pleť je zmiešaná miestami mastná a pár minút po nanesení makeupu vidím ako sa mi pleť dosť leskne hlavne T zóna, takže je potreba ju prepudrovať. Ak nemáte radi takýto lesklý efekt, tak vám to môže prekážať. Normálnej, či suchej pleti by tento makeup mohol super vyhovovať, lebo na pleti pôsobí hydratujúco. Mne spomínané lesknutie nejako neprekáža, T zónu si prepudrujem zmatňujúcim púdrom a ostatná časť tváre naberie aspoň zdravý lesk. 
Makeup by na tvári mal vydržať 10 hodín,  no u mňa nie. 10 hodín je dlhá doba a od dobrého makeupu očakávam, aby mi na pleti vydržal aspoň tých 8 hodín. Tento sa na pleti drží cca. tých 5 hodín potom sa z pleti začne akoby vytrácať. Myslím si však, že jeho kratšia výdrž je daná mojou zmiešanou pleťou, na normálnej, či suchej pleti, ktorá produkuje menej kožného mazu by tento makeup vydržal aj celý pracovný deň. Našťastie, ale nosím so sebou púder, ktorý celkový makeup tváre zachráni do úspešného konca. 
Čo sa týka odtieňa, tak ja mám ten najsvetlejší- Ivory Light 01. Moja pleť nie je moc tmavá, ale ani svetlá, takže tento odtieň mi sadol perfektne. Ak ste bledula a máte moc svetlú pokožku, tak si myslím že tento najsvetlejší odtieň by mohol byť trochu tmavý. Celkovo je v ponuke 6 odtieňov tohto makeupu. 


Veľmi pozitívne oceňujem balenie makeupu, ktoré je plastové s hygienickým dávkovaním v podobe praktickej pumpičky. Makeup má 30ml a jeho cena je veľmi prijateľná cca. 11 eur. Ja som ho kupovala TU.
Celkovo hodnotím tento makeup veľmi kladne, má svoje nedostatky ako ste sa dočítali, ale je to môj prvý prírodný makeup a myslela som, že si naň vôbec nezvyknem, ale zvykla som si. Mám ho vyše mesiaca a používam ho veľmi často hlavne teraz, keď moja pleť netrpí nejakými veľkými nedostatkami a nechcem ju zbytočne zaťažovať. 

Máte skúsenosti s prírodným makeupom?


3 komentáre:

  1. Zháňam nejaký prírodný make-up a tento ma skutočne zaujal! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. treba prečítať viacero recenzií na rôzne iné makeupy a spraviť si vlastný názor, ale za seba tento makeup určite odporúčam :)

      Odstrániť