streda 12. marca 2014

Chemický peeling- recenzia

Konečne som sa dostala k recenzií tohoto produktu. O jeho kúpe som písala ešte niekedy v októbri a kúpila som ho vďaka recenzií, ktorú robil Lukáš. Ide o chemický peeling značky IQ Natural.
Ja som svoje dva peelingy kupila na ebay od overeného predajcu z USA. Musím povedať, že doba dodania bola naozaj rýchla, myslím, že do 10 dní som mala balíček doma. Presnú cenu si už nepamätám, ale marí sa mi, že to bolo okolo 14-15 eur aj s poštovným, takže celkom prijateľná suma.
Na začiatok len objasním, že čo vlastne ten chemický peeling je. Chemický peeling využíva AHA kyseliny, ktoré dokážu odstrániť povrchové kožné bunky. Výsledok je zlepšenie pokožky a hlavne zjemní nepravidelné zafarbenie pleti. Chemických peelingov je niekoľko a každý je určený na niečo iné. Je vhodný pre toho kto má akné, drobné jazvičky po akné, či fliačky, rozžírené póry  ale taktiež je vhodný aj na drobné vrásky. Ja som si ako prvý objednala chemický peeling s  30 % kyselinou glykolovou. Koncentrácia kyseliny je od 5-50%, ak ste nikdy nepoužívali chemický peeling, tak potom je najlepšie začať s nižšou koncentráciou napr. 20%. Ja osobne som nikdy nebola na chemickom peelingu, takže toto bola moja prvá skúsenosť a skúsila som hneď 30% koncentráciu. Tie nižšie percentá sú vhodné aj pre citlivú pokožku. Postupne by sa koncentrácia kyseliny mala zvyšovať, čiže ja by som už pootm mohla použiť 40% alebo aj 50% koncentráciu.
Chemický peeling je dobre použiť v zimnom období, keď moc nesvieti slnko, lebo to môže spôsobiť, že sa na vašej pleti spravia nepekné pigmentové škvrny. Niekde som čítala, že ideálny čas na chemický peeling je od októbra do marca, tak ešte máme pár dní na skúšanie :).
Takže čo sa u mňa zmenilo po jeho používaní. Asi jeden mesiac som používala peeling s kyselinou glykolovou, robila som si ho dvakrát do tyždňa vždy v stredu a v nedeľu. V tých prvých dňoch používania som ho nechala na mojej tvári len 5 minút a potom postupne som čas predlžovala o minútu, no dlhšie ako tých 10 minút som nepresiahla. Prvé dva týždne som zbadala len minimálne rozjasnenie na mojej pleti, tak som si povedala, že nič moc, ale budem skúšať ďalej. Po mesiaci používania to bolo rovnaké, bolo vidieť malé zlepšenie, ale nič z čoho by som padla na zadok. Bola som trošku z toho aj sklamaná a uvažovala som, že možno keby objednám ten s 50% koncentráciou, tak by to bolo lepšie, veď nakoniec sa to aj odporúča postupne percentá zvyšovať. Tak som sadla na internet a ešte hľadala, nejaké informácie. Vedela som, že sa používajú aj iné kyseliny, nielen glykolová. Niekde som čítala, že kyselina salicylová by mohla byť pre môj typ pleti vhodnejšia. Na jednej stránke som sa dočítala, že kys. salicylová zlepšuje stopy po akné a kyselina glykolová zasa zlepšuje prejavy starnutia. 



Povedala som si, že dám teda tomu ešte jednu šancu a objednala som si chemický peeling s 35% kyselinou salicylovou, tiež od toho istého predajcu. Všetko pekne rýchlo prišlo ako predtým, tak som sa pustila do testovania. Peeling som nechala na tvári hneď od začiatku 10 minút a používala som ho tak každý tretí deň. Hneď asi po prvom týždni som zbadala veľký rozdiel, tmavé fliačky zbledli, niektoré drobné zmizli úplne. Bola som v úžase a veľmi spokojná. Môžem povedať, že asi po 4 mesiacoch (november-február) intenzívneho používania sa moja pleť veľmi zlepšila. Bez makeupu som nevyšla ani na krok a teraz mi to nerobí problém, ak sa objaví nejaká drobnosť tak väčšinou použijem len korektor. Ešte spomeniem, že za ten čas sa mi na tvári neobjavila skoro ani jedna nová vyrážka, možno len nejaká malá, ktorá za dva dni zmizla, ale také tie veľké vyrážky, ktoré sa mi často robili pod kožou a dosť aj boleli a po ktorých mi ostali tie nepekné fľaky, tak takým je našťastie koniec.


Fotky pred a po, nie sú upravované a sú robené makrom, tak sa nezľaknite :)



Myslím, že rozdiel je vidieť...

Čo sa týka balenia, tak peelingy sú v takých silno modrých plastových fľaštičkách. Objem si môžte vybrať. Kyselinu salicylovu som mala v 30ml množstve, už som ju komplet spotrebovala asi pred troma týždňami. Myslím si že na to obdobie kedy je vhodné chemický peeling robiť je 30ml balenie postačujúce. Ešte spomeniem konzistenciu. Kys. salicylová je hustejšia možno skoro taká gelová ako glykolová, tá je zasa úplne tekutá.
Pred použitím musí byť pleť vyčistená a zbavená mastnoty, najlepšie je použiť nejakú pleťovú vodu s obsahom alkoholu. Obe kyseliny sa zmyjú z pleti obyčajnou sódou bikarbonou rozspustenou vo vode. Potom je vhodné použiť nejaké hydratačné sérum. Na pleti môžte zaznamenať malé začervenanie, ktoré ale do pár hodín zmizne. Preto by som doporučovala robiť peeling na večer pred spaním. Na druhý deň potom dať na pleť nejaký krém s vysokým ochranným faktorom, aby na pleti nevznikli rôzne poškodenia zo slnka.
Pred peelingom som si pleť vyčistila a potom pretrela touto vodou, ktorá obsahuje alkohol

Po peelingu som naniesla na pleť hydratačné sérum Bioderma a hydratačnú masku od Mary Kay

Ja som moje testovanie skončila, pleť sa mi zlepšila, musím ale povedať, že to môže byť aj tým, že som pred časom zmenila komplet pleťové výrobky, o ktorých bude dúfam ďalší príspevok.
Dúfam, že som vám týmto článkom pomohla a dozvedeli ste sa, že na chemický peeling nemusíte chodiť do salónu ku kozmetičke, ale si ho môžte urobiť aj doma.

13 komentárov:

  1. Zaujimave, netušila som, že sa to dá aj kupit a robit doma, už par krat som rozmýšlala nad chemickým pilingom, tak kto vie možno to vyskušám. Na fotke až tak nevidno či ti to stiahlo aj póry, lebo ja mám problem hlavne s nimi a jazvami po akne.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež som si myslela, že to robia len v salóne, ale vďaka youtubu som sa dozvedela, že si môžem chem.peeling spraviť v pohodli doma a nemusím chodit ku kozmeticke.

      Odstrániť
  2. Das mi prosim ta link odkial si kupovala tu kyselinu saliciovu?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. rada by som, ale bolo to už dávno, kupovala som ju na ebay, predajca ktorý ju predával, ju už vyše roka neponúka :(

      Odstrániť
  3. Tak to je skoda a este ich pouzivas? Myslis ze sa do toho oplati investovat?? Mne ide hlavne o stiahnutie porov a vymazanie flakov po akne.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. používam, ale Aha kyseliny, nie je to drahé a myslím, že výsledky sú aspoň u mňa veľmi dobré...

      Odstrániť
  4. ahojte tú spomínanú kyselinu objednáte od tial to ja som sa osobne nechala inšpirovať tiež LB haute. používam kyselinu mliečnu 80%. na 4minuty sa to da vydržať
    prikladám odkaz: http://stores.ebay.com/Ooh-La-La-Organics/Glycolic-Acid-/_i.html?_fsub=6027242015&_sid=365115465&_trksid=p4634.c0.m322
    držím palce a hlavne opatrne :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Super článok, veľmi pekný blog!:) aj ja práve uvažujem nad chemickým pílingom na doma, tak googlim a narazila som aj na tento článok, takže som hneď o niečo múdrejšia:)

    TheDaniellaBlog

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ahojte.. ja som po precitani tohto clanku a zopar dalsich clankov a recenzi, rozhodla vyskusat chem.peeling s 15 percentnou kyselinou salicylovou, nakolko som pouzivala nejaky cas doma asi 3 percentny roztok z lekarne na obcasne vycistenie pleti. Mozem povedat ze som bola v soku ked som si to naniesla na tvar. Kocka hore pise ze si to nechala 10 minut.. neviem si to ani predstavit. Po naneseni mi plet zbelela.. akoby bola poleptana a strasne to stipalo. Zlakla som sa, tak som to tam nechala asi 30 sekund a hned som nanasala neutralizacny roztok a oplachla tvar. No plet som.mala po zakroku strasne cervenu.. ale ozaj ze dost. Priatel sa mi smial a krutil hlavou ze preco si tak nicim plet. Zacervenanie bolo rovnako intenzivne aj o 5 hodin neskor. Na druhy den rano to bolo trocha lepsie ale stale to bolo jemne cervene. Uvidim ako to bude o tyzden, ci sa zosupem a ci stav pleti bude teda lepsi. Ja len tolko baby, ze opatrne ak si to robite doma. Mna ta reakcia pleti sokovala, asi som to necakala a mozno je to aj normalna reakcia, kedze sa jedna o kyselinu. Len taku bolest som necakala veru :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dik za info. napis skusenosti aj dalej...

      Odstrániť
  7. Ja som zacala kyselinou salicylovou 10 %. Mna prekvapilo, ze pri nanasani mi drazdi oci a nos. Mam za sebou 2 opakovania. Prve som si nechala tiez sotva 30 sekund. Reakcia bola - jemne zacervenanie, silnejsie na niektorych miestach - zhyboch. Supat som sa zacala tak o 4 dni. Pri druhom opakovani som sa snazila vydrzat dlhsie - minutu az dve. Reakcia je trosku prudsia. Miesta pri zhyboch nosa a pier su podrazdene. Cakam na supanie. Budem informovat dalej.Planujem 6 opakovani.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj,tak ako? Už si absolvovala aj 3x? Si spokojná? Môžeš prosím poslať link, kde si to objednám?

      Odstrániť
  8. Kde sa to da kupit?je moznost poskytnut adresu?

    OdpovedaťOdstrániť