piatok 19. februára 2016

Chemický peeling s aha kyselinami!

Ahojte,
článok o chemickom peelingu patrí momentálne medzi najčítanejšie články na mojom blogu. Taktiež dostávam od vás veľa mailov ohľadom chem. peelingu a tak som sa rozhodla, že dnešným článkom ten starší trošku aktualizujem a možno v ňom nájdete to čo vás zaujíma.
V starom článku som písala o kyseline glykolovej a salicylovej, s ktorou som bola vtedy veľmi spokojná. Po dobrých výsledkoch, som sa chcela k tejto kyseline vrátiť, ale žiaľ už ju neviem zohnať. Túto zimu som sa rozhodla pre aha kyseliny, čo je tiež forma chemického peelingu. Ako asi už viete chem. peeling je najvhodnejšie vykonávať na jeseň/ zimu, kedy slnečné žiarenie nie je také silné, ale aj tak treba po kúre používať krém s ochranným faktorom, inak riskujete vznik pigmentových škvŕn!
Aha kyseliny (alfa hydroxylová kyselina) sú ovocné kyseliny, ktoré sa bežne vyskytujú v prírode. Najznámejšie a najpoužívanejšie sú kyselina glykolová, mliečna a kyselina citrónová. Tieto kyseliny majú veľmi dobrý vplyv na pokožku a vyskytujú sa v jablkách, hrozne, mlieku, či v olivách. A práve toto vyvážené zloženie aha kyselín pôsobí exfoliačne, pomáha hĺbkovému čisteniu pokožky a to tak, že ju zbavia zrohovatelých buniek. Pleť je po niekoľkých sériach tohto peelingu rozjasnená a vyzerá zdravšie.
Okrem rozjasnenej pleti, chemický peeling napomôže k vyššej hydratácií, zmierni drobné jazvy, reguluje tvorbu kožného mazu, odstraňuje jemné vrásky, regeneruje a zvyšuje syntézu kolagénu a elastýnu. Chemickým peelingom však neodstránite veľké pigmentové škvrny, či dokonca pehy(tie sú večné) a taktiež mi nezmizli niektoré väčšie fľaky, ktoré mi ostali po akné, ale v každom prípade pleť vyzerá o niečo lepšie, ako pred používaním aha kyselín, celkovo pôsobí rozjasnene a zdravšie. Všimla som si, že aj moja T zóna nie ja taká mastná, ale je fakt, že teraz v zime sa mi pleť mastí o čosi menej ako v lete. 
Chem. peeling je vhodný pre mastnú pleť so sklonom k akné, na rozšírené póry, či jemné vrásky. Naopak chemický peeling by som určite nedoporučila tomu kto má citlivú, či suchú pleť. Bezprostredne po chem. peelingu je pokožka mierne začervenaná, potom sa mierne olupuje, môžu vzniknúť aj drobné chrastičky, ktoré sa odlúpnu behom niekoľkých dní. Ja po chem. peelingu mávam pleť trochu začervenanú, ale nie je to nič hrozné, drobné chrastičky alebo aj pluzgieriky vzniknú ak sa to s chem. peelingom preženie, čiže ho máte na tvári dlho, alebo kúru opakujete v krátkych intervaloch, vtedy sa pleť môže spáliť až poškodiť, takže treba na to dávať pozor!

Na chemický peeling môžte zájsť ku kozmetičke alebo ak máte odvahu a dostatok informácií môžte si ho robiť sama doma, tak ako ja. Produkty na chem. peeling dostanete kúpiť na internete alebo v kozmetických salónoch, niečo zoženiete aj v lekárni napr. mám skúsenosť s Bioderma Sérom, o ktorom tiež chystám článok. Treba však vedieť, že na svoju tvár si nemôžte dať hocijakú kyselinu (nemusí vám vyhovovať), lebo je tu veľké riziko, že si pleť môžte doslova spáliť. Treba vedieť aj akú koncentráciu kyseliny na pleť použiť, väčšinou sa začína s nižším percentom koncentrácie, ktoré sa zvykne po pár kúrach zvyšovať. Preto ak sa o chem. peeling zaujímate poraďte sa s dobrou kozmetičkou alebo si na internete naštudujte podrobné informácie.


Ak máte s chemickým peelingom skúsenosti, podeľte sa o ne v komentároch :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára